குறளின் குரல் – 56

5th June, 2012
அறத்தாற்றின் இல்வாழ்க்கை ஆற்றின் புறத்தாற்றில்
போஒய்ப் பெறுவ எவன்?
                                (குறள் 46: இல்வாழ்க்கை அதிகாரம்)
Transliteration:
aRaththAtRin ilvAzhkkai AtRin puRaththAtRil  
pOioip  peRuva evan?

aRaththAtRin – lived ethically, following virtuous ways
ilvAzhkkai AtRin – if lead  the family life that is (lived ethically, following virtuous ways)
puRaththAtRil  pOioip  – going to  other ways, most specifically the renounced path of ascetics
peRuva evan? – What good can be obtained, accomplished?
In the chapter on Ascetics, vaLLuvar extolled the glory of renounced state, and the ascetics. But in the present chapter, he asks what benefit could be there by relinquishing the properly sailing life of a householder and going to renounced state?
Seemingly opposite and contradictory views! But, in the chapter on Ascetics, he never said anything to the effect that it is better to renounce and lead a life of ascetic instead of being an housefolder leading a proper family life.
For the life to sustain in this world, family life that assures progeny should be there and must continue without break. When somebody leads a family life with its ethical codes properly adhered to, to renounce and take the path of ascetics amounts to forgetting the duties of the household, which itself is not ethical.  It is an act of irresponsibility and a crime on two counts – Ignoring the current duty and entering into a new order without even having the basic understanding of the prerequisite of that exalted order of ascetics!
When somebody ignores the current duties and looks for greener pasture, it means that they have a vacillating mind which is a fundamental disqualification for renounce state.  Such persons can not pursue the path of ascetics with seriousness.
In this verse, we may be rest assured that vaLLuvar has not spoken against the path of ascetics or renouncing. This verse is meant for people that are leading the family life. This verse does not talk about the people that don’t desire the family life to start with and go to ascetic life seeking higher knowledge.
‘When the life of household travels the righteous path,
What good is accomplished by renounced sheath?’
அறத்தாற்றின் – அறவழிகளோடு கூடிய , அறவழி நின்று நடத்தக்கூடிய
இல்வாழ்க்கை ஆற்றின் – இல்லற வாழ்க்கையை வாழ்ந்து வரக்கூடியவர்களுக்கு
புறத்தாற்றில் போஒய்ப் – பிற நெறிகளில், குறிப்பாக இல்லறத்துக்கு புற நெறியான துறவறத்திற்கு சென்று
பெறுவ எவன்? – பெறக்கூடியதும், சாதிக்கக்கூடியதும் என்னவாக இருக்கமுடியும்?
நீத்தார் பெருமை அதிகாரத்தில், துறவறம், மற்றும் துறவிகள், ஆன்றோர்களின் பெருமையினைப் புகழ்ந்த வள்ளுவர், ஆனால், இவ்வதிகாரத்தில் இல்லறத்தின் பெருமையை சிறப்பாகக் கூற, இல்லறத்தை அதற்குரிய அறநெறிகளின்வழி செய்பவர்களுக்கு, துறவினால் வரும் பயன் என்ன என்று கேட்கிறார். இது முரணான கருத்தாகத் தோன்றினாலும், அவ்வதிகாரத்தில் இல்லறத்தில் இருப்பதைவிட துறவறமே மேல் என்று எங்கும் கூறவில்லை.
உலகில் வாழ்வு தொடர, இல்லறத்தோர் இருத்தல் வேண்டும். அவ்வாறு நல்ல இல்லறத்தை விட்டு, அதற்கு உண்டான கடமைகளைப் புறக்கணித்து துறவு கொள்ளுதல், ஒருவருக்கு கடமையை மறந்த செயலாகும். அது இருவகையில் குற்றமாகும். தனக்கென்று இருக்கும் தற்போதைய கடமையை புறக்கணித்தல், துறவின் அடிப்படைத் தகுதிகளை புரியாதிருத்தல். இக்கரைக்கு அக்கரைபச்சை என்ற நிலை, மன அலைவை குறிக்கும், அது துறவறதிற்கு ஏற்ற நிலையில்லை. அத்தகு துறவினால் எவருக்கும் பயனில்லை. அது துறவும் இல்லை!  இக்குறளை, வள்ளுவர் துறவறத்திற்கு எதிராகச் சொல்வதாகவும் எடுத்துக்கொள்ள முடியாது. இது இல்லறத்தில் ஏற்கனவே இருப்பவர்களுக்காகச் சொல்லப்பட்டது.  இல்லறத்தை மேற்கொள்ளுவதையே தவிர்த்து, அதில் புகாமலேயே துறவு நிலை மேற்கொள்ளுகின்றவர்களைப் பற்றி இக்குறள் கூறவில்லை என்பதை நினைவில் கொள்ளவேண்டும்.
இன்றெனது குறள்:
இல்லறத்தை நல்லறமாய் வாழ்வார் துறவறத்தில்
செல்லவரும் நற்பயந்தான் என்?

About ashoksubra

A little of everything is me! Immensely amazed by the concept of Universe and its infinite dimensions. Everything in this perspective seems extremely insignificant spec of a matter! My strength and weakness are one and the same - interest in everything. Focus and Shine is contrary to my belief system because everything shines, un-shines in time. There is nothing like permanent glory, except for the unknown, unseen, yet believed to be smiling at all of us - creator! Sometimes the thought having to go through a whole lot of new learning if I am born again baffles me. At the same time, I feel it may be a new beginning in a clean slate! So, you have figured me out right? I hope not!
This entry was posted in ThirukkuraL (திருக்குறள்). Bookmark the permalink.

Leave a comment