குறளின் குரல் – 1314

24th Nov, 2015

நோதல் எவன்மற்று நொந்தாரென்று அஃதறியும் 
காதலர் இல்லா வழி.
                             (குறள் 1308: புலவி அதிகாரம்)

நோதல் எவன் மற்று – நொந்து கொள்வது எதற்காக பின்பு?
நொந்தாரென்று – (நம்மால்) மனம் வருந்தியுள்ளாளே என்று
அஃதறியும் – அதை அறியக்கூடிய (அதற்கு ஆவன செய்யக்கூடிய)
காதலர் இல்லா வழி – காதலர் இல்லாதபோது.

நம்மால் இவள் மனம் வருந்தினாளே என்று அறிந்து அதற்கான காரணத்தையும் அறிந்து, தீர்க்காதவராக காதலர் இருக்கையில், எதற்காக நொந்து கொள்ளவேண்டும். அதனால் என்ன பயன்? என்று காதலி நினைக்கிறாளாம் இக்குறளில்.

Transliteration:

nOdal evanmaRRu nondArenRu ahdaRiyum
kAdalar illA vazhi

nOdal evan maRRu – What for should I even suffer
nondArenRu – that she is hurt (because of me)
ahdaRiyum – to do the needful to pacify that
kAdalar illA vazhi – when my lover is not doing that!

When my lover is not feeling remorseful that I am hurt and have suffered because of him and trying to amend by doing appropriate remedial deed, why I should I even hurt?, asks maiden in this verse. The hurt is not even worth it, when the opposite party cares less.

“When my lover does not even regret,
  What use is it to even feel the hurt? 

இன்றெனது குறள்:

நொந்தாளே என்றுணர்வும் இல்லாத காதலர்க்காய்
நொந்தால்தான் என்ன பயன்?

nondALE enRuNarvum illAda kAdalarkkAi
nondAldAn enna payan?

About ashoksubra

A little of everything is me! Immensely amazed by the concept of Universe and its infinite dimensions. Everything in this perspective seems extremely insignificant spec of a matter! My strength and weakness are one and the same - interest in everything. Focus and Shine is contrary to my belief system because everything shines, un-shines in time. There is nothing like permanent glory, except for the unknown, unseen, yet believed to be smiling at all of us - creator! Sometimes the thought having to go through a whole lot of new learning if I am born again baffles me. At the same time, I feel it may be a new beginning in a clean slate! So, you have figured me out right? I hope not!
This entry was posted in ThirukkuraL (திருக்குறள்). Bookmark the permalink.

Leave a comment